piątek, 26 listopada 2021

Caceres, perła Estremadury

 Caceres to stolica zachodniego regionu Hiszpanii Estremadury.

Stare Miasto stolicy od 1986 roku wpisane jest na listę dziedzictwa kulturowego UNESCO i wcale mnie to dziwi. W drodze do Andaluzji zawitaliśmy tam na jedną noc i napawaliśmy się tamtejszą, akurat także  karnawałową atmosferą.



Na początku było spokojnie i leniwie.



pusto i cicho...



Pod koniec spaceru po Starym Mieście zaczęli wreszcie pojawiać się ludzie,...



...i  multum ptaków podrywających się do lotu.


A to wszystko było ciszą przed karnawałową burzą :)
Im dzień zbliżał się ku końcowi, coraz więcej ludzi pojawiało się na mieście.
Tu ostatni przedcovidowy botellon (to zazwyczaj grupowe konsumowanie alkoholu na wolnym powietrzu).


A tu ostatnie przygotowania do karnawałowego koncertu na głównym palcu miasta (Plaza Mayor).
Ludzi wciąż mało.


Udało mi się nawet złapać kilku przebierańców zanim zaniosłam do hotelu aparat. Ich liczba rosła wraz z nadchodzącym końcem dnia.


To ostatnie zdjęcie z Caceres podoba mi się najbardziej. 


Miasto pozostawiło po sobie niedosyt. Może jeszcze kiedyś uda się wrócić w te rejony. Tymczasem muszę napisać, że w drodze autem przez Estremadurę widzieliśmy całą masę bocianów, które miały gniazd bez liku. Gniazda były dosłownie na każdym słupie i latarni. Piękny to był widok i zaskakujący.

Ot i tyle mojej opowieści z tego miejsca.

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...